ladesim lades olsun, türkiye çöl olmadan..

Tuesday, March 27, 2007

İyimser

Orta sınıf mahkumiyeti diye açıklanmaya çalışılan bir şey var. Heyecansız ve düzenli bir hayat, etiketleri.. Bordroya mahkum yaşayan, kazancı ne olursa olsun risk alıp kendi işini kurmayacak, iyi eğitimli Bach dinleyicileri.. Bir diğer tanım görmek isterseniz Nick Hornby'nin kitabına bakın. (İYİ DE NASIL?)

Modern toplumlarda bu sınıfın kuvvetli olması arzu edilir. Pek önemlidir değişime ayak uydurabilecek tipte insanlar yetiştirmek. Ancak toplumları tersyüz etsin diye beklenen bu sınıfın hayatı, düzenli iş- düzenli seks- düzenli rejim- düzenli gelir ve düzenli eğlenceden öteye gitmez.

Çıldırabilme potansiyeli zayıf olan sınıfın bir üyesi olmaktan dolayı huzursuzluk duyuyorum. Ancak hayatlarını farklı bir yönde şekillendirme konusunda iddaalı olanlar bana oradan el sallıyorlar. Şimdi gidip onlara katılmama lazım.

çüs..

3 Comments:

Blogger etyen said...

ben katılmıyorum, çok yanlış düşünmüşsünüz.
selamlar.

6:37 AM

 
Blogger etyen said...

nasıl yanlış, yani neresi?
Orta sınıf tanımıyla ilgili, kendinize bile itiraf edemediğiniz bir önyargınız mı var?

7:44 AM

 
Blogger etyen said...

Orta sınıf, tepeden inmeci devlet zihniyetini temsil ediyor sizin yazınızda.
Ben gelişmeci, geliştirmeci bir tarafının olduğunu düşünüyorum.
Ayrıca siz zırdelisiniz, yazdıklarınız ipe sapa gelen şeyler değil.
Selamlar.

7:46 AM

 

Post a Comment

<< Home